3 Δεκ 2010

Εισαγγελική παρέμβαση για Απόστολο Βεντούρη

Την παρέμβαση της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά προκάλεσαν οι καταγγελίες ότι ο Πρόεδρος της «Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας» Απόστολος Βεντούρης ήταν ναυτολογημένος σε δικά του πλοία. Για την υπόθεση διατάχθηκε...
προκαταρκτική εξέταση, ενώ διενεργείται ΕΔΕ και από το Λιμενικό για να διαπιστωθεί κάτω από ποιες συνθήκες ο πλοιοκτήτης εμφανιζόταν επί δεκαεπτά χρόνια ως ναυτικός.
Όπως αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της απεργίας των ναυτικών, ο εκπρόσωπος των ακτοπλοϊκών εταιρειών, πρόεδρος εργοδοτικού σωματείου ήταν ναυτολογημένος ως μούτσος, ναυτόπαις κατά την επίσημη ορολογία, σε ακινητοποιημένο καράβι.
Όπως προκύπτει από τον πίνακα θαλάσσιας υπηρεσίας ο Απόστολος Βεντούρης έχει ναυτολογηθεί από το 1980 μέχρι και πριν από λίγες ημέρες ως ναυτόπαιδο, 24 σε συνολικά πλοία.
Η πρωτοφανής αποκάλυψη εφοπλιστής να εμφανίζεται ασφαλισμένος ως ναυτικός τεκμηριώνει σειρά παρανομιών καθώς αλλοιώνεται η σύνθεση του πληρώματος αφού μια θέση ναυτικού που προβλέπεται από τους σχετικούς κανονισμούς καταλαμβάνεται από εφοπλιστή, ενώ ο «ναύτης» δεν βρίσκεται στην εργασία του όπως θα έπρεπε. Επιπλέον το ΝΑΤ που είναι επιδοτούμενο από το κράτος ασφαλιστικό ταμείο, θα πληρώσει σύνταξη απόμαχου ναυτικού αλλά και τις άλλες παροχές σε εύπορο εφοπλιστή!

Ενισχύεται ο Ιταλικός Νηογνώμονας στην Ελλάδα

Δυναμώνει συνεχώς n παρουσία του Ιταλικού Νηογνώμονα (Rina) στην ελληνική ναυτιλία. Τα τελευταία πέντε χρόνια n μεταφορική ικανότητα των ελληνόκτητων πλοίων που είναι ενταγμένα στην κλάση του Rina διπλασιάστηκε και έφθασε τους 4,45 εκατ. dwt To στοιχείο αυτό που πιστοποιεί την εμβάθυνση της συνεργασίας του Ιταλικού Νηογνώμονα με τη χώρα μας αναφέρθηκε στη συνεδρίαση της Ελληνικής Επιτροπής του Rina n οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Στη συνάντηση ο Ugo Salerno, διευθύνων σύμβουλος του Rina, αναφέρθηκε στη δράση του Νηογνώμονα διεθνώς τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι ο Rina όπως και οι κορυφαίοι παίκτες της ναυτιλίας στον κόσμο, όπως είναι σι Ελληνες εφοπλιστές, έχει έντονη παρουσία στην Ασία n οποία θεωρείται ως το σημείο εστίασης για την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών και το εμπόριο. Επίσης στην εκδήλωση μίλησε ο κ. Σπύρος Ζολώτας, country manager για την Ελλάδα, ο οποίος αναφέρθηκε στα αποτελέσματα του ελληνικού τμήματος του Rina, ο κ Νίκος Παπαδάκης, πρόεδρος της Intercargo και ο κ. Mauro Iguera από το Paris MOU. Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Παππαδάκης και ο κ. Salerno καλωσόρισαν τα νέα μέλη της ελληνικής επιτροπής του Rina που είναι οι κκ. Μιχάλης Μποδούρογλου,
Λεωνίδας Κορβέτη, Αντώνιος Μανιαδάκης, Νίκος Μαζαράκης και Θεόδωρος Βενιάμης.

ΟΛΠ: Δεν θα δοθεί n έκτακτη ενίσχυση

Δεν θα πραγματοποιηθεί η καταβολή έτακτης οικονομικής ενίσχυσης ύψους 33 ευρώ το μήνα
στους εργαζομένους του ΟΛΠ. Η πρόβλεψη αυτή περιλαμβανόταν στο πρακτικό συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ AE. και εργαζομένων το 2009 και προέβλεπε την οικονομική ενίσχυση, προκειμένου να καλυφθεί η σημαντική εισοδηματική απώλεια που υπέστησαν, εξαιτίας της μεταφοράς τους από την παραχωρηθείσα στην Cosco Προβλήτα Ι Ι στον μικρό Προβλήτα I για την πρώτη μόνο περίοδο λειτουργίας του. Ομως ο ΟΛΠ, όπως επισημαίνει, υπάγεται στις προβλέψεις του νόμου 3833/2010 (ΦΕΚ Α/40 1503.10) για την εισοδηματική πολιτική, τις οποίες και εφαρμόζει χωρίς καμία εξαίρεση. «Κατά συνέπεια, n συμφωνηθείσα το έτος 2009 οικονομική ενίσχυση εισοδηματικής απώλειας, που είχε προβλεφθεί να καταβληθεί στις 31.12.2010, δεν θα πραγματοποιηθεί, όπως έχει ήδη αποφασισθεί και συμφωνηθεί με τους εργαζόμενους». Οπως επισημαίνει ο ΟΛΠ, το πρακτικό συμφωνίας, μετά
τη συνυπογραφή του, παρουσιάσθηκε σε συνέντευξη Τύπου και αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο.
To προβλεπόμενο ποσό αποτέλεσε υπολογισμό εισοδηματικής απώλειας βάσει προηγούμενων
αποδοχών (2007 και 2008), λόγω της βλαπτικής μεταβολής που επήλθε σε εισοδήματα από την αποχώρηση του ΟΛΠ A.E. από το μεγάλο Προβλήτα Π, με αφορμή την παραχώρηοή
του στην Cosco (ΣΕΠ AE.) και,την εγκατάστασή του στο νέο Προβλήτα Ι. Σημειώνεται ότι, στο εννεάμηνο του 2010, ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 1,87 εκατ. ευρώ, έναντι 3,6 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Επίσης, τα έσοδά του διαμορφώθηκαν στα 92,29 εκατ ευρώ, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν στα 96,33 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, όπως σημειώνει η εταιρεία, οι δυο περίοδοι δεν είναι συγκρίσιμες, γιατί ο Προβλήτας
I του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων λειτούργησε από την 1/6/2010.

Διευκρινίσεις του ΟΛΠ για το επίδομα

Παρά τις διαφορετικές νομικές γνωμοδοτήσεις, ο ΟΛΠ AE εφαρμόζει σε όλα τα σημεία την εισοδηματική πολιτική 2010 (N.3833/2010) χωρίς εξαιρέσεις».
Αυτό επισημαίνει με νεότερη ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και υπογραμμίζει: «To πρακτικό συμφωνίας μετά τη συνυπογραφή του παρουσιάσθηκε σε συνέντευξη Τύπου και αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο. Επομένως, όσα γράφονται περί "μυστικών συμφωνιών" ή "παροχή κάτω από το τραπέζι" είναι ανακριβή, αφού από το 2009 ήταν γνωστά σε όλους. To προβλεπόμενο ποσό δεν είναι ούτε "bonus" ούτε "δωράκι". Αποτέλεσε υπολογισμό εισοδηματικής απώλειας βάσει προηγούμενων αποδοχών (2007 και 2008), λόγω της βλαπτικής μεταβολής που επήλθε σε εισοδήματα από την αποχώρηση του ΟΛΠ AE από τή μεγάλη προβλήτα II με αφορμή την παραχώρησή της στην Coseo (ΣΕΠ AE) και την εγκατάστασή του στη νέα προβλήτα I».

Παραμένει περιορισμένη n προσφορά τονάζ για διάλυση

<<Η προσφορά τονάζ για διάλυση εξακολουθεί να είναι παραδόξως μικρότερη από ό,τι θα δικαιολογούσαν σι περιστάσεις της ναυλαγοράς>>, αναφέρει στην εβδομαδιαία
ανάλυσή του ο κ. Γιώργος Γρηγοριάδης, του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas και προσθέτει on επειδή «και n ζήτηση εξακολουθεί να είναι μειωμένη κατά το μερίδιο συμμετοχής του Μπαγκλαντές, όπου το σίριαλ των ρυθμιστικών περιβαλλοντολογικών προβλημάτων δεν φαίνεται να έχει τέλος, οι τιμές τείνουν να ισορροπούν στα επίπεδα των τελευταίων εβδομάδων στο πλαίσιο του ανταγωνισμού Ινδίας και Πακιστάν, με περιπτωσιακά ανοδικά άλματα για πλοία εξαιρετικής κατάστασης και περιεκτικότητας μετάλλων σε αμφότερες πς αγορές». Πάντως, σε μια από τις φτωχότερες εβδομάδες της χρονιάς από πλευράς διαλύσεων, καταγράφηκαν πωλήσεις 150.000 dwt tankers, 45.000 dwt bulkers, 63.000 dwt LPG's και 22.000 dwt γενικού φορτίου.