10 Δεκ 2010

Άνοιξε και πάλι η Διώρυγα του Παναμά

Ανοιξε και πάλι η Διώρυγα του Παναμά που έμενε κλειστή από χθες -για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες- εξαιτίας των ισχυρών βροχοπτώσεων στη χώρα.
«Η διώρυγα λειτουργεί αυτήν τη στιγμή. Το κλείσιμό της οφειλόταν στην κακοκαιρία στην περιοχή της διώρυγας και σε αυτό το τμήμα της χώρας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας (ACP) Αλμπέρτο Αλεμάν Σουμπιέτα.
Από τη μήκους 80 χλμ Διώρυγα του Παναμά περνούν καθημερινά κατά μέσον όρο 38 πλοία.

Ακυβερνησία φορτηγού πλοίου με 15 επιβαίνοντες

Ακυβερνησία του φορτηγού πλοίου «TROLNESS» με σημαία Μάλτας και 15 αλλοδαπούς πλήρωμα λόγω βλάβης του πηδαλίου 60 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Κεφαλλονιάς. Στην περιοχή πνέουν άνεμοι βορειοδυτικοί έντασης 8 Μποφόρ.

Μερικό απαγορευτικό απόπλου

Απαγορεύθηκε ο απόπλους των πλοίων από Κυλλήνη για Κεφαλλονιά, από Κυλλήνη για Ζάκυνθο και από Ληξούρι για Αργοστόλι, λόγω των ισχυρών ανέμων έντασης 9, τοπικά 10 Μποφόρ.
Επίσης δεν πραγματοποιούνται τα δρομολόγια των πλοίων από Πάτρα-Ιόνια Νησιά, Βόλος-Σποράδες, Πρίνου-Καβάλας και Ηγουμενίτσα-Λευκίμης. Τα δρομολόγια Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα πραγματοποιούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου.

Κινητικότητα στις αγοραπωλησίες παλαιού τοννάζ

Vernicos Yachts και Dream Yacht Charter σε στρατηγική συνεργασία

Η εταιρεία Vernicos Yachts ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία της με τη γαλλική εταιρεία Dream
Yacht Charter, η οποία είναι μία από τις ηγέτιδες εταιρείες ναυλώσεων σκαφών άνευ μονίμου πληρώματος στον κόσμο, με παρουσία σε 20 χώρες και διαχειρίστρια πλέον των 300 σκαφών αναψυχής. Η συνέργια των δύο εταιρειών ενδυναμώνει τη θέση της Vernicos Yachts, που αποκτά έναν «ισχυρό» σύμμαχο στον συγκεκριμένο τομέα ναυλώσεων σκαφών και ενισχύει σημαντικά την παρουσία της Dream Yacht Charter στην Ελλάδα Ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Γιώργος Βερνίκος δήλωσε: «Η Vernicos Yachts για άλλη μία φορά πρωτοπορεί, ανακοινώνοντας μία σημαντική συνεργασία σε μια δύσκολη εποχή, ανοίγοντας νέους δρόμους στον χώρο του γιότινγκ, εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων».

Ζημιές 20 εκατ. ευρω για τη Sea Star

Με συνολικές ζημιές ύψους 20,3 εκατ. ευρω έκλεισε τo 9μηνο του τρέχοντος έτους η Sea Star Capital. Επισημαίνεται ότι στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα η εταιρεία είχε κέρδη 4,4 εκατ.ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Sea Star συμμετέχει στρατηγικά κατά 32,5% στην ANEK και 25,4% στη H ellenic Seaways. Όπως ανακοίνωσσε το Χρηματιστήριο της Κύπρου, η μείωση οφείλεται στους χρεωστικούς τόκους που αφορούν το έντοκο δάνειο από την Τ ράπεζα Π ειραώς κατά 2,8 εκατ. ευρώ, σε ζημιά 6,7 εκατ. ευρώ η οποία προέκυψε από την πώληση του 11,096% των μετοχώντ ης Hellenic Seaways στην Τράπεζα Πειραιώς και σε ζημιά 0,72 εκατ. ευρώ η οποία προέκυψε από την πώληση χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού διαθέσιμων προς πώληση.

Υποτονικότητα στη Ναυλαγορά

Οσο το οικονομικό περιβάλλον παραμένει «αργόστροφο» στις ΗΠΑ και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο θα παρατείνεται η υπό - απόδοση των οικονομιών και η διακύμανση της ναυλαγοράς στα σημερινά υποτονικά επίπεδα. Αυτό διαπιστώνει η εβδομαδιαία ανάλυση της G Moundreas για τη ναυτιλία, και εκτιμά ότι μ' αυτά τα δεδομένα δεν ενισχύονται τα στοιχεία για «ανοδικό οικονομικό γύρισμα» των αναπτυγμένων χωρών. γεγονός που επιδρά και στους ναύλους. Στην ίδια ανάλυση αναφέρεται ότι παρατηρείται χαλάρωση στις αξίες των νέων πλοίων, όμως παραδόξως δεν συμβαίνει το ίδιο και με το παλαιό τονάζ, παρά το γεγονός ότι η ναυλαγορά παραμένει υποτονική για μεγάλο διάστημα.

Έρευνα της Petrofin Research για τις τάσεις των χρηματοδοτήσεων διεθνώς

Θαλάσσιες μεταφορές χωρίς σύνορα

Την ανάγκη να αναπτυχθεί μία ενιαία στρατηγική θαλασσίων μεταφορών στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία ευρωπαϊκού χώρου θαλασσίων μεταφορών χωρίς σύνορα, επιβεβαίωσε το Συμβούλιο Μεταφορών, το οποίο συνεδρίασε στις Βρυξέλλες και ενέκρινε τα συμπεράσματα σχετικά με την πλήρη ένταξη των πλωτών μεταφορών στις αλυσίδες μεταφορών και εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Όπως αναφέρεται στο κείμενο των συμπερασμάτων, πρέπει να βελτιωθεί ο συντονισμός τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε εθνικό επίπεδο, καθώς και μεταξύ των οργάνων της Ε.Ε. και των αρχών των κρατών - μελών, προκειμένου να διευκολυνθούν οι θαλάσσιες μεταφορές και να μειωθεί ο διοικητικός φόρτος όσον αφορά τον τομέα των πλωτών μεταφορών, καθώς και τις δημόσιες διοικητικές υπηρεσίες. 
Επίσης το Συμβούλιο Μεταφορών αναγνωρίζει ότι τα ήδη συμφωνημένα από τον ΙΜΟ όρια εκπομπών θείου μπορεί να προκαλέσουν στρεβλώσεις στην αλυσίδα του εφοδιασμού και μεταστροφή του τρόπου μεταφοράς λόγω του αναμενόμενου υψηλότερου κόστους για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων. 
«Γαλάζια Ζώνη» Αναγνωρίζεται ακόμα η σημασία της έννοιας της «Γαλάζιας Ζώνης» που αποσκοπεί στη χρήση της τεχνολογίας στις δυνατότητες της ενοποιημένης επιτήρησης των θαλασσίων μεταφορών, ιδίως του SafeSeaNet και στις βέλτιστες πρακτικές, με σκοπό τη διευκόλυνση των εσωτερικών πλωτών μεταφορών και την ενσωμάτωσή τους στις ενιαίες αλυσίδες μεταφοράς στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Στη «Γαλάζια Ζώνη» τα πλοία ανεξαρτήτως σημαίας θα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια ελεύθερα εντός της εσωτερικής αγοράς με ελάχιστη διοικητική επιβάρυνση.
Στα συμπεράσματα αναγνωρίζεται επιπλέον η σημασία της Ζώνης που σημαίνει διοικητικές, τεχνολογικές και φυσικές διευκολύνσεις που χορηγούνται από τους λιμένες και τις τελωνειακές αρχές με σκοπό την εξασφάλιση ταχείας διέλευσης λιμένων για τα εμπορεύματα προέλευσης Ευρωπαϊκής Ενωσης και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω βελτίωσής τους.

Απεργούν οι ναυτικοί την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου

«Δένουν» εκ νέου τα πλοία στις 15 Δεκεμβρίου μετά την απόφαση της ΠΝΟ να προχωρήσει σε 24ωρη απεργία μαζί με τη ΓΣΕΕ. Στην ανακοίνωσή της η ομοσπονδία αναφέρεται στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην πολιτική επιστράτευση των ναυτικών, ώστε να τερματιστεί η τελευταία της απεργία με βασικό αίτημα την υπογραφή ΣΣΕ για το 2010.
Το ίδιο αίτημα επαναφέρει η ΠΝΟ και για την κινητοποίηση της επόμενης Τετάρτης, ενώ ζητά ακόμα την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, την αυστηρή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας για την απασχόληση των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, την απορρόφηση των ανέργων ναυτικών, την κάλυψη όλων των ελλειμμάτων του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό και τέλος την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη σύσταση ανεξάρτητου Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ελλήνων Ναυτικών. Τέλος, η ΠΝΟ ζητά από την κυβέρνηση την άμεση άρση του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης.

Αρνητικός ο επίτροπος στην πίεση των ΗΠΑ για σάρωση των κοντέινερ

Το μέτρο που προσπαθεί να επιβάλει το αμερικανικό Κογκρέσο στην Ευρωπαϊκή Ενωση για έλεγχο (σάρωση 100%) όλων των εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στα ευρωπαϊκά λιμάνια και πρόκειται να κατευθυνθούν στις ΗΠΑ, έχει προκαλέσει την έντονη αντίθεση της Κομισιόν. 
«Η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν προβλέπει την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, δεδομένου ότι αυτό θα προκαλέσει τεχνικές και οργανωτικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα σημαντικό κόστος, μη αποδεδειγμένο όφελος σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και πιθανό περιορισμό των συναλλαγών», απάντησε ο επίτροπος της Ε.Ε. Algirdas Semeta, αρμόδιος για θέματα Φορολογίας και Τελωνειακής Ενωσης, Ελέγχου και Καταπολέμησης της Απάτης, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Κ. Πουπάκη.
Ελπίζει να αναθεωρήσουν
Ο κ. Semeta επισημαίνει ότι η Επιτροπή έχει εκπονήσει τρεις συμπληρωματικές μελέτες με σκοπό να εκτιμηθούν οι πιθανές συνέπειες της υποχρεωτικής σάρωσης για τις συναλλαγές της Ε.Ε., οι οποίες επιβεβαιώνουν ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα έχει σημαντικό κόστος, ενώ θα προκαλέσει στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό της λιμενικής βιομηχανίας.
Ο αρμόδιος επίτροπος τονίζει ακόμα ότι η αμερικανική πλευρά σχεδιάζει διετή παράταση της εφαρμογής του μέτρου, το οποίο επρόκειτο να τεθεί σε πλήρη ισχύ τον Ιούλιο του 2012, γεγονός που τον κάνει αισιόδοξο ότι τελικά το αμερικανικό Κογκρέσο θα το αναθεωρήσει και θα ταχθεί υπέρ μιας προσέγγισης για την ασφάλεια της αλυσίδας εφοδιασμού βασιζόμενης στον κίνδυνο.
* Από την πλευρά του ο Κ. Πουπάκης δήλωσε πως αν εφαρμοστεί αυτό το μέτρο στη δύσκολη περίοδο που διανύει η ελληνική οικονομία, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις ελληνικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, επιβαρύνοντας με επιπλέον κόστος τους ελέγχους στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς, σύμφωνα με μελέτες, η επιβάρυνση ανά εμπορευματοκιβώτιο ανέρχεται μέχρι και 120 ευρώ».

Αντιδρά η Ευρώπη για τα μέτρα ελέγχου στα λιμάνια