9 Δεκ 2010

Δελτίο Τύπου - Απεργία της ΠΑ.Σ.Ε.Ν.Τ. 15 Δεκέμβρη

Για τη νέα εθνική στρατηγική εξαγωγών

Μια ορμή και μια δυναμική οι οποίες δεν πρέπει να χαθούν στα γρανάζια του δημοσίου τομέα ήταν n εντύπωση που σχημάτισε από την παρουσίαση της νέας εθνικής στρατηγικής για τις εξαγωγές ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, Ελευθέριος Ιακώβου. «Αυτή n ορμή πρέπει να διατηρηθεί. Να δημιουργηθεί ένα task force που θα ελέγχει την προσπάθειαθ, α πιέζει,ώ στε να μην σπαταληθεί αυτή n δυναμική» σημειώνει. Σημαντικη παράμετρος κατά τον κ. Ιακώβου είναι πως σι άνθρωποι της αγοράς, οι εξαγωγείς και δη σι Βορειοελλαδίτες, μέσω του ΣΕΒΕ,
εισακούσθηκαν από τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον οποίο χαρακτήρισε άνθρωπο με δομημένη σκέψη. «To οργανόγραμμα που παρουσιάσθηκε για τον συντονισμό των υπουργείων ήταν τεχνοκρατικά σωστό» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ιακώβου, επισημαίνοντας την παρουσία του πρωθυπουργού στην εκδήλωση ως καταλυτική. Ο ίδιος πάντως εκφράζει τον προβληματισμό πώς θα ξεπερασθούν τα συνήθη εμπόδια που βάζει ο αντιπαραγωγικόςδ ημόσιος τομέας, παραδεχόμενος βέβαια πως πλέον υπάρχει το όραμα, που είναι απαραίτητο για να ξέρουμε τι θέλουμε και πού κατευθυνόμαστεσ το επίπεδο της εξωστρέφειας. Σύμφωνο με τον ίδιο, η αξιοποίηση από το υπουργείο ειγμάτων και βέλτιστων πρακτικών από χώρες όπως n Ολλανδία είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο για τη δουλειά που
έχει γίνει πίσω από τη νέα εθνική στρατηγική εξαγωγών.

Πράσινος ανεμοφράκτης στο λιμάνι

Εναν διαφορετικό φράκτη θα δουν οι Θεσσαλονικείς να υψώνεται ανάμεσα στο λιμάνι και την ίδια την πόλη. Περισσότερα από χίλια δέντρα προγραμματίζεται να δενδροφυτευτούν αύριο το πρωί εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων. Στόχος, η βελτίωση της ποιότητας ζωής εντός και εκτός λιμανιού χάρη στα οφέλη που θα προσφέρει ο φυσικός πράσινος ανεμοφράκτης, αλλά και η κατάκτηση του τίτλου του «πράσινου λιμένα» σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Για τη δημιουργία του φυσικού ανεμοφράκτη κλήθηκαν μαθητές σχολείων, φορείς της πόλης και εργαζόμενοι του οργανισμού, σε μια πρώτη προσπάθεια που ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) φιλοδοξεί να επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση ως αντιστάθμισμα των ρύπων που παράγονται κατά το λιμενικό έργο.
Στα σχέδια του οργανισμού, εξάλλου, προκειμένου για την αναγνώρισή του ως «πράσινου λιμένα» μέχρι το 2013, όπως εξήγησε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Στ. Αγγελούδης, περιλαμβάνονται η συστηματική ανακύκλωση με ετήσια έκδοση απολογιστικού δελτίου (το πρώτο θα εκδοθεί στα τέλη του 2011), η αντικατάσταση των 30 οχημάτων του από υβριδικά (τα πρώτα πέντε αυτοκίνητα θα έχουν αντικατασταθεί εντός τριμήνου) και η εγκατάσταση σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής και θαλάσσιας ρύπανσης σε συνεργασία με το ΑΠΘ.
Στο μεταξύ, στο στάδιο της προμελέτης, κατά τον κ. Αγγελούδη, βρίσκεται η προσπάθεια μετατροπής των κτιρίων του λιμανιού σε «πράσινα κτίρια» (φυσικό αέριο στα κτίσματα της α΄ προβλήτας εντός Δεκεμβρίου, πράσινα δώματα, μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας). Στα σχέδια του ΟΛΘ εντάσσεται και η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από φυσικό αέριο, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, οι εκπτώσεις επί των λιμενικών τελών σε πλοία που εφαρμόζουν καλές περιβαλλοντικές πρακτικές (20% όσων διακινούνται στη Μεσόγειο).

Διανομή μερίσματος από την Globus Maritime

Τη διανομή μερίσματος 0,16 δολάρια ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2010 αποφάσισε η Globus Maritime, η οποία ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες να διαπραγματεύεται στον Nasdaq της Νέας Υόρκης. Το μέρισμα θα διανεμηθεί στους μετόχους της εταιρείας στις 28 Δεκεμβρίου.
Όπως ανακοινώθηκε από την Globus, το συνολικό ύψος του μερίσματος αποτελεί το 50% των κερδών της εταιρείας στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο Γιώργος Καραγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, δήλωσε ικανοποιημένος από το πρώτο τριμηνιαίο μέρισμα, το οποίο η εταιρεία είναι σε θέση να διανείμει στους μετόχους της, ενώ το ποσό των 0,16 δολαρίων είναι σύμφωνο με τη δέσμευση που είχε αναληφθεί, διατηρώντας παράλληλα το κατάλληλο επίπεδο μετρητών στον ισολογισμό της για μελλοντική ανάπτυξη του στόλου της.

ΟΛΘ: Ξεκινά η επέκταση του 6ου προβλήτα

Ο κύβος ερρίφθη για το «στοιχειωμένο» έργο, που αφορά στην επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, καθώς έπειτα από πολύχρονη αναμονή, με παλινωδίες, αναβολές και καθυστερήσεις, το project μπαίνει επιτέλους στη γραμμή εκκίνησης.
«Η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού θα δημοσιευτεί αύριο (σήμερα) στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων και έως την Παρασκευή θα είναι αναρτημένη και στο διαδίκτυο», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, προσθέτοντας ότι «η προθεσμία για κατάθεση προσφορών θα εκπνέει αρχές Φεβρουαρίου, με προοπτική την άνοιξη να γίνει η επιλογή του αναδόχου».
Παραθέτοντας τεχνικοοικονομικά χαρακτηριστικά του έργου ο κ. Στέλιος Αγγελούδης εξήγησε πως «προκηρύσσουμε την πρώτη και δεύτερη φάση του έργου, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, που προβλέπει επέκταση του προβλήτα σε μήκος 550 μέτρα, πλάτος 365 μέτρα και βάθος 16 μέτρα». 
Σε 3,5 έτη
Οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα 3 - 3,5 ετών και θα «εκτοξεύσουν» τη δυναμικότητα εξυπηρέτησης του ΟΛΘ στα 1,2 εκατ. containers ετησίως, από τα 405.000 σήμερα. «Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από τα αδιάθετα ύψους 65 εκατ. ευρώ της ΟΛΘ, καθώς και από χαμηλότοκο δάνειο 50 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ», διευκρίνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε ότι αν χρειαστεί θα ληφθεί επιπλέον δάνειο 50 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ, δεδομένου ότι θα ακολουθήσει η 3η φάση του έργου, με τις επιστρώσεις και τον εξοπλισμό, ύψους σχεδόν 90 εκατ. ευρώ.
Ο «καπετάνιος» της ΟΛΘ γνωστοποίησε, ακόμη, ότι η διοίκηση εξετάζει τις δυνατότητες αξιοποίησης προγράμματος του Interreg, έως του ποσού των 4 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη δικτύου χώρων αποθήκευσης container και ψυκτικών θαλάμων, για διακίνηση φρουτολαχανικών, σε Σκόπια και Βουλγαρία, από κοινού με ιδιώτες.

Γ. Ανωμερίτης: "Ο Πειραιάς είναι το φθηνότερο λιμάνι"

Αντιδρά στη διάσπαση

Την άποψη ότι στη σημερινή δυσμενή οτκονομική συγκυρία κάθε ιδέα αποδυνάμωσης
του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας μας με την αποψίλωση των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος και την ένταξη των δυνάμεών του στο δυναμικό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη θα επιφέρει καίριο πλήγμα και στην υποστήριξη των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων σε διεθνή
φόρα και διεθνή κέντρα αποφάσεων, εκφράζουν με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό,
Γιώργο Παπανδρέου, σι επίτιμοι αρχηγοί του Λιμενικού Σώματος.

'Eρχεται «ευέλικτη» σύμβαση κρουαζιέρας

Μία περισσότερο ευέλικτη σύμβαση, για την κρουαζιέρα με μη κοινοτικά πλοία, αναμένεται να παρουσιάσουν μέσα στο Δεκέμβριο ο υπουργός ΥΘΥΝΑΛ Γιάννης Διαμαντίδης, και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος. Οι δύο υπουργοί συναντήθηκαν χθες το απόγευμα στο κτήριο του ΥΘΥΝΑΛ στην Ακτή Βασιλειάδη και συμφώνησαν για τιςτελευταίες λεπτομέρειες
της σύμβασης. Οι δύο υπουργοί, μάλιστα, φάνηκαν αισιόδοξοι ότι θα υπάρξει ανταπόκριση από τις εταιρείες και την καλοκαιρινή σεζόν του 2011ε,ν ώ n μεγάλη προσέλευση κρουαζιερόπλοιων αναμένεται για το 2012. Σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνεται όρος που θα επιτρέπει σε όσες εταιρείες, που έχουν υπογράψει τη σύμβαση, επιθυμούν να αποχωρήσουν από τις κρουαζιέρες,
να έχουν αυτό το δικαίωμα αρκεί να ενημερώσουν τρεις μήνες νωρίτερα για τις προθέσεις τους. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι από ένα μέχρι τρία χρόνια. Θα δίνεται n δυνατότητα, όπως ήδη προβλεπόταν, σε όσες εταιρείες το επιθυμούννα συμμετέχουν στην υλοποίηση λιμενικών
έργων υποδομής κρουαζιέρας στα λιμάνια. Παράλληλα, είναι πιθανό να επανεξεταστεί το ενδεχόμενο
της ανάπτυξης υποδομών κρουαζιέρας στην παραλία του Φαλήρου.

Στο «κόκκινο» η Sea Star Capital

Ζημιές ύψους 20,3 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του 2010 n Sea Star Capital. Επισημαίνεται ότι το εννεάμηνο του 2009 n Sea Star Capital είχε ανακοινώσει κέρδη ύψους 4,4 εκατ. ευρώ. To επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της Sea Star αποτελείται κυ ρίως από τη συμμετοχή της κατά 32,5% στην ANEK και 25,4% στη Hellenic Seaways. Οι κυριότεροι λόγοι που συνέβαλαν στα αρνητικά αποτελέσματα του εννεάμηνου είναι σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας Η μείωση στους χρεωστικούς τόκους που αφορούν το έντοκο δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς κατά 2,8 εκατ. ευρώ. - Η ζημιά 6,7 εκατ. ευρώ η οποία προέκυψε από την πώληση του 11,096% των μετοχών της Hellenic Seaways στην Τράπεζα Πειραιώς. Η ζημιά 0,72 εκατ. ευρώ ηοποία προέκυψε από την πώληση χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού διαθέσιμων προς πώληση. Η αύξηση του μεριδίου της
εταιρείας στα αποτελέσματα (ζημιές) των δυο συνδεδεμένων εταιρειών ANEK A.E. και Hellenic Seaways για την περίοδο από 1 Ιανουαρίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2010 κατά 20,3 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της Sea Star αναφέρει ότι τα αποτελέσματα του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας επηρεάστηκαν σημαντικά από το αρνητικό κλίμα και τις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, απόρροια της διαρκούς ύφεσης και δημοσιονομικής κρίσης στην Ελλάδα παράλληλα με τον υψηλό ανταγωνισμό.