10 Δεκ 2010

Αρνητικός ο επίτροπος στην πίεση των ΗΠΑ για σάρωση των κοντέινερ

Το μέτρο που προσπαθεί να επιβάλει το αμερικανικό Κογκρέσο στην Ευρωπαϊκή Ενωση για έλεγχο (σάρωση 100%) όλων των εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στα ευρωπαϊκά λιμάνια και πρόκειται να κατευθυνθούν στις ΗΠΑ, έχει προκαλέσει την έντονη αντίθεση της Κομισιόν. 
«Η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν προβλέπει την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, δεδομένου ότι αυτό θα προκαλέσει τεχνικές και οργανωτικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα σημαντικό κόστος, μη αποδεδειγμένο όφελος σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και πιθανό περιορισμό των συναλλαγών», απάντησε ο επίτροπος της Ε.Ε. Algirdas Semeta, αρμόδιος για θέματα Φορολογίας και Τελωνειακής Ενωσης, Ελέγχου και Καταπολέμησης της Απάτης, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Κ. Πουπάκη.
Ελπίζει να αναθεωρήσουν
Ο κ. Semeta επισημαίνει ότι η Επιτροπή έχει εκπονήσει τρεις συμπληρωματικές μελέτες με σκοπό να εκτιμηθούν οι πιθανές συνέπειες της υποχρεωτικής σάρωσης για τις συναλλαγές της Ε.Ε., οι οποίες επιβεβαιώνουν ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα έχει σημαντικό κόστος, ενώ θα προκαλέσει στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό της λιμενικής βιομηχανίας.
Ο αρμόδιος επίτροπος τονίζει ακόμα ότι η αμερικανική πλευρά σχεδιάζει διετή παράταση της εφαρμογής του μέτρου, το οποίο επρόκειτο να τεθεί σε πλήρη ισχύ τον Ιούλιο του 2012, γεγονός που τον κάνει αισιόδοξο ότι τελικά το αμερικανικό Κογκρέσο θα το αναθεωρήσει και θα ταχθεί υπέρ μιας προσέγγισης για την ασφάλεια της αλυσίδας εφοδιασμού βασιζόμενης στον κίνδυνο.
* Από την πλευρά του ο Κ. Πουπάκης δήλωσε πως αν εφαρμοστεί αυτό το μέτρο στη δύσκολη περίοδο που διανύει η ελληνική οικονομία, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις ελληνικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, επιβαρύνοντας με επιπλέον κόστος τους ελέγχους στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς, σύμφωνα με μελέτες, η επιβάρυνση ανά εμπορευματοκιβώτιο ανέρχεται μέχρι και 120 ευρώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: