10 Δεκ 2010

Θαλάσσιες μεταφορές χωρίς σύνορα

Την ανάγκη να αναπτυχθεί μία ενιαία στρατηγική θαλασσίων μεταφορών στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία ευρωπαϊκού χώρου θαλασσίων μεταφορών χωρίς σύνορα, επιβεβαίωσε το Συμβούλιο Μεταφορών, το οποίο συνεδρίασε στις Βρυξέλλες και ενέκρινε τα συμπεράσματα σχετικά με την πλήρη ένταξη των πλωτών μεταφορών στις αλυσίδες μεταφορών και εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Όπως αναφέρεται στο κείμενο των συμπερασμάτων, πρέπει να βελτιωθεί ο συντονισμός τόσο σε επίπεδο Ε.Ε. όσο και σε εθνικό επίπεδο, καθώς και μεταξύ των οργάνων της Ε.Ε. και των αρχών των κρατών - μελών, προκειμένου να διευκολυνθούν οι θαλάσσιες μεταφορές και να μειωθεί ο διοικητικός φόρτος όσον αφορά τον τομέα των πλωτών μεταφορών, καθώς και τις δημόσιες διοικητικές υπηρεσίες. 
Επίσης το Συμβούλιο Μεταφορών αναγνωρίζει ότι τα ήδη συμφωνημένα από τον ΙΜΟ όρια εκπομπών θείου μπορεί να προκαλέσουν στρεβλώσεις στην αλυσίδα του εφοδιασμού και μεταστροφή του τρόπου μεταφοράς λόγω του αναμενόμενου υψηλότερου κόστους για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων. 
«Γαλάζια Ζώνη» Αναγνωρίζεται ακόμα η σημασία της έννοιας της «Γαλάζιας Ζώνης» που αποσκοπεί στη χρήση της τεχνολογίας στις δυνατότητες της ενοποιημένης επιτήρησης των θαλασσίων μεταφορών, ιδίως του SafeSeaNet και στις βέλτιστες πρακτικές, με σκοπό τη διευκόλυνση των εσωτερικών πλωτών μεταφορών και την ενσωμάτωσή τους στις ενιαίες αλυσίδες μεταφοράς στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Στη «Γαλάζια Ζώνη» τα πλοία ανεξαρτήτως σημαίας θα μπορούν να εκτελούν δρομολόγια ελεύθερα εντός της εσωτερικής αγοράς με ελάχιστη διοικητική επιβάρυνση.
Στα συμπεράσματα αναγνωρίζεται επιπλέον η σημασία της Ζώνης που σημαίνει διοικητικές, τεχνολογικές και φυσικές διευκολύνσεις που χορηγούνται από τους λιμένες και τις τελωνειακές αρχές με σκοπό την εξασφάλιση ταχείας διέλευσης λιμένων για τα εμπορεύματα προέλευσης Ευρωπαϊκής Ενωσης και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω βελτίωσής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: